Global Membership Team (GMT)

Commissie Ledenbeleid

Doelstelling commissie Ledenbeleid

Stimuleren van ledengroei door ondersteuning van clubs bij ledenbehoud en -werving.

De belangrijkste taken zijn:

• Ondersteunt district, gouverneursraad, zonevoorzitter en clubs bij ledenwerving en ledenbehoud.
  • Bezoekt zones (en incidenteel clubs) met ideeën over ledenwerving.
  • Helpt de oprichting en chartering van nieuwe (gemengde) clubs, specialty clubs en clubbranches.
  • Zoekt ’witte vlekken’ in de districten, norm één club per ± 25.000 inwoners.
  • Biedt extra ondersteuning bij ledenwerving aan clubs met minder dan 20 leden.
  • Deelt nieuwe initiatieven van succesvolle ledenwervingscampagnes bij zone- en clubbezoeken.
  • Brengt online aanmeldingen in Lionslidmaatschap in contact met een mogelijk passende club.
  • Promoot de vitaliteitsmeting bij clubs en helpt bij dit tevredenheidsonderzoek.

Samenstelling van de commissie Ledenbeleid ►