Het Specialty Club-programma is augustus 2017 in het leven geblazen en van de nieuw opgerichte clubs in Europa is 47% een Specialty club.

Nederland loopt met haar onlangs twee opgerichte Specialty Clubs, de Specialty Lions Club Zeeland Oosterschelde en de Specialty Lions club Amsterdam Roma Global een beetje achter in deze ontwikkeling, maar er wordt momenteel intensief aan getrokken om op korte termijn meer Specialty Lions clubs  te kunnen charteren.

Het fenomeen Specialty Lions Club is nog niet zo bekend in het Nederlands Lionslandschap. De Specialty Lions Club   is bedacht om nieuwe clubs te creëren waarvan de leden een gemeenschappelijke interesse of passie delen waardoor ze, ook buiten hun ‘community’, met elkaar in contact kunnen komen. Ze kunnen bijvoorbeeld een hobby, beroep, cultuur, gemeenschappelijk doel of levenservaring delen en de leden zijn niet gebonden aan hun woon of werkplaats.

Door het oprichten van Specialty Lions Clubs kunnen Lions verspreid over bijv. Nederland en zelfs  over de hele wereld hun ‘We Serve’ passies omzetten in lonende Goede Doelen projecten.

Het oprichten en lid worden van een Specialty Lions Club is een fantastische uitdaging om mensen te ontmoeten die gemeenschappelijke interesses delen en hun leiderschapsvaardigheden willen inzetten om de  gemeenschap te helpen. Een mooie opgave om de GMT-coördinator van MD110 te triggeren deze ontwikkeling ook in Nederland op grotere schaal verder uit te rollen.

Voor vragen kun je terecht bij de Nationale Specialty Club-coördinator, Gery Groen.

Zie ook