Lions en Leo's helpen het Prinses Máxima Centrum

De actie van de Nederlandse Lions- en Leo-clubs voor het Prinses Máxima Centrum heeft maar liefst € 335.000,- opgebracht. Clubs organiseerden hiervoor lokale acties, zoals een badeendjesrace en de verkoop van leeuwenknuffels. Op 29 juni 2021 vond de feestelijke afsluting van de actie plaats.

In het Prinses Máxima Centrum in Utrecht worden alle kinderen met kanker uit heel Nederland behandeld. Dat gebeurt sinds medio 2018.  Hier is alle kennis en ervaring op het gebied van kinderoncologie samengebracht. Zo krijgt elk kind met kanker de beste behandeling en heeft het een grotere kans om te overleven. Jaarlijks krijgen ongeveer zeshonderd kinderen in ons land kanker en nog steeds overlijdt één op de vier kinderen aan deze ziekte.