Eerste exemplaar Goede Doelen Krant 2017 feestelijk overhandigd aan burgemeester Tigelaar

Woensdag 25 oktober Na maanden van hard werken was het eindelijk zo ver voor Lionsclub Voorburg Prinses Marianne. De Goede Doelen Krant 2017  kwam uit. Uitgebracht in samenwerking met Het Krantje Leidschendam-Voorburg. Lionsclubcoördinator Marianne Knijnenburg: “Wat een geweldig mooi moment om de Goede Doelen Krant 2017 dan ook echt in de handen te houden en door te kunnen bladeren! De kroon op het werk, op het samenwerken met Het Krantje en de ondernemers. Want de Goede Doelen Krant is alleen maar mogelijk geworden dankzij de adverteerders. Daarom nogmaals heel veel dank aan alle bedrijven en instellingen. Wat is het geweldig om samen met de ondernemers op de bres te staan voor de goede doelen.”

Want de opbrengst van de Goede Doelen Krant gaat naar de zes goede doelen die Lionsclub Voorburg Prinses Marianne dit jaar in het bijzonder ondersteunt. De Goede Doelen Krant 2017 telt 44 pagina’s en de opbrengst bedraagt € 10.630,-. Dit bedrag wordt samengevoegd met de opbrengst van de 18e Prinses Marianne Bridgedrive, die de vrouwenclub organiseert op zaterdag 11 november a.s.

De goede doelen kunnen aan de slag om hun project uit te voeren: Sophia Revalidatie kan, dankzij de verhoging met 50% door Stichting NSGK, een RaceRunner bij Haag Atletiek gaan gebruiken bij revalidatie van patiëntjes. Stadstuin Rusthout kan een keukenblok aanschaffen en gaan koken met producten uit de eigen Stadstuin. WoonZorgcentrum Haaglanden Schoorwijck kan het terras inrichten en Hospice Het Vliethuys kan de terrasverwarming verwezenlijken.

Voor de initiatiefnemers Kees van der Leer en Tilly Zwartepoorte komt de hoognodige restauratie van de prachtige vleugelpiano van Prinses Marianne in kasteel Camenz te Polen een stukje dichterbij. En het weeshuis in Sri Lanka kan schoolspullen aanschaffen voor de kinderen en elke dag een voedzame maaltijd op tafel zetten, mede dankzij de verdubbeling van de bijdrage door Wilde Ganzen.

Hoogtepunt van de dag was het moment waarop clubpresident Marianne van Rossum-Elfferich samen met Marianne Knijnenburg het eerste exemplaar van de Goede Doelen Krant 2017 overhandigde aan burgemeester Tigelaar. De burgemeester feliciteerde Lionsclub Voorburg Prinses Marianne van harte met deze mooie editie van de Goede Doelen Krant.

Foto: Michel Groen

De link naar de digitale versie van Goede Doelen Krant (in Het Krantje ingevouwen na pagina 26) ►: